Aan het einde van het jaar 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Aan het einde van het jaar 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Aan het einde van het jaar 2015

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

31 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Inmiddels is het vandaag 31 december 2015. Vandaag denken we terug (of niet) aan het afgelopen jaar. Wat hebben we weer veel meegemaakt met de diverse ups en downs. Voor mij begon 2015 goed. Ik had een baantje bemachtigd bij de organisatie Grazyland om daar als vaste masseur aan het werk te gaan op al hun feesten. Mijn introductieavond op 13 december 2014 in Eindhoven tijdens Royal Splash heb ik goed doorstaan. De feesten die ik meegemaakt heb waren stuk voor stuk super! Leuke mensen ontmoet en leuke contacten aan overgehouden waaronder degene die er voor gezorgd heeft dat wij nu samen wonen op het mooie eiland Curaçao voor 2 jaar!
In maart ging ik aan de slag op mijn oude basisschool "De Wegwijzer" in Harderwijk. Wat een mooie tijd was het daar. I hoop, als Bas en ik weer teruggaan naar Nederland, dat ik weer op deze basisschool weer terecht kan! Helaas hadden ze geen plek voor mij voor na de zomervakantie. Daarom kon ik tegen Bas vertellen dat ik met hem mee kon gaan het grote avontuur tegemoet. Ik moest wel alles achterlaten en heel veel dingen moesten geregeld worden en zelfs nog op het laatste moment. Een week voordat we weg gingen kreeg ik te horen dat ik het huis niet aan kon blijven houden en eruit moest. Dus op het laatst opslag regelen en mensen die mijn huis zouden kunnen leeghalen omdat ik bij de oplevering van het huis al op het eiland zat. En om daarvoor terug te komen zag ik niet zitten. Met hulp van lieve vrienden is het allemaal gelukt en ben daar heel blij mee. Zij verdienen grote waardering en dank.

Op 31 augustus 2015 begon ons avontuur! Beiden hadden nog nooit samengewoond en ook als je elkaar nog niet zo lang en goed kent hebben we, achteraf gezien, een heel groot risico genomen. Maar we houden beiden van avontuur, we hebben beiden doorzettingsvermogen en we willen allebei er een mooie tijd van maken! Het is geven en nemen en hard werken om er een goede sfeer van te maken. Je bent toch 2 verschillende individuen en we hebben gemerkt dat we beiden zeer koppig, eigenzinnig en eigenwijs zijn. Dat botst! Bas kan dat beter relativeren dan ik en hij reageert als een echte kerel en ik ben meer van het "vrouwelijke soort". Ik denk ook vaak als een vrouw. Ik weet niet hoe dat komt. Er zitten ook natuurlijk positieve kanten aan want doordat je zo verschillend van karakter bent kun je ook wat van elkaar leren. Het was niet altijd even makkelijk, dat geef ik nu ook wel eerlijk toe en we zullen nog best wel "aanvaringen" komen en dat ik naar huis wil maar desondanks voeren de goede dingen de boventoon. We kunnen smakelijk lachen tijdens het kijken naar een film in de bioscoop, op 2de kerstdag nam Bas mij uiteten en dat was erg gezellig, voor zijn doen veel gepraat en alleen beetje jammer was dan wel dat de bediening niet zo goed was. Ze waren bijvoorbeeld het eten van Bas vergeten aan te slaan. Toen zijn eten inmiddels gearriveerd was bleek het nog eens zo heet te zijn dat hij zijn lip eraan had gebrand. Mijn hoofdgerecht kwam meteen na ons voorgerecht en er stond op de bon dat wij brood hadden gekregen maar dat hebben we helemaal niet gehad. Daar komen we dus ook nooit meer.

Wat ik hier op Curaçao weer opgepakt heb is het sporten. Ik heb een eigen militaire pas en kan ik gaan fitnessen, tennissen en zwemmen op de marinebasis Parera (alhoewel ik de afgelopen weken niet zo fanatiek in ben geweest omdat ik heel erg druk was met school) Daarnaast ben ik begonnen aan bootcamp . Elke dinsdagavond ff lekker sporten met een leuke groep. Bas geeft dan zelf les die dinsdagavonden. Ik weet en ik merk het zelf ook dat ik niet alle oefeningen kan doen vanwege mijn beperkingen aan mijn linkerbeen maar ik ben er tot nu toe bijna iedere avond aanwezig en merk ik wel vooruitgang. Dus ook in het nieuwe jaar gaan we er weer tegenaan. Na 4 weken zonder werk gezeten te hebben ben ik begonnen op 12 oktober op de Nederlandse particuliere basisschool "Klein College". Ik begeleid leerlingen die moeite hebben met lezen, taal, spelling en rekenen. Daarnaast val ik in. De ochtenden doe ik nog vrijwillig en in de middag word ik wel betaald. Dan is er huiswerkbegeleiding. Fulltime onder de pannen en ik maak lange dagen. Maar ik houd ervan! Ik vind het werk erg leuk maar ben ook blij wanneer het weekend is en er ook van kan genieten dat je weekend hebt. Helemaal genieten is het wanneer er schoolvakanties zijn zoals nu de kerstvakantie!

Ik heb dit jaar weinig kerstkaarten verstuurd dan normaal. In Nederland verstuurde ik 110 kaarten naar familie, vrienden, kennissen, collega's en bekenden. Maar hier op Curaçao is alles veel duurder dan in Nederland dus ik moest gaan kiezen wat ik trouwens heel moeilijk vond om te doen. En iedereen heeft een simpele en goedkope ansichtkaart gekregen ipv de gebruikelijke en traditionele kerstkaart. Ik vond dat gewoon te duur.
Bas en ik hebben leuke kerstdagen gehad maar het echte kerstgevoel hadden we niet. Kun je ook niet hebben met deze tropische temperaturen. Hoewel het in Nederland dit jaar ook niet echt koud was miste ik in ieder geval de Nederlandse kerstviering. Dat zelfde gevoel was er ook met Sinterklaas. Er zijn nog wel meer dingen die anders zijn. De seizoenen bijvoorbeeld. Je hebt hier geen herfst, winter en lente. Het is altijd zomer. Het regent ook wel (op eerste kerstdag heeft het bijna de hele dag geregend) maar elke dag is het warm vooral in de maanden juni, juli, augustus en september. 34 graden met een gevoelstemperatuur van 40. Nu is het 30 31 graden en in de avond koelt het af naar een graad of 24/25 en dat merk je. Het is dan gewoon koud met die harde wind erbij.

Oudejaarsavond vieren we met een grote groep mensen. Het zal een hele belevenis worden! We hebben er zin in. Voor het nieuwe jaar staan er ook weer leuke dingen gepland voor zowel Bas als voor mij! Mijn enigste homovriend die ik heb (David!!!) komt voor vakantie naar Curaçao en zal bij ons komen logeren. In de eerste week dat hij komt logeert hij in het huis waar wij nu nog wonen. Daarna gaat hij naar Bonaire, Aruba en St. Maarten. Na zijn trip komt hij weer terug voor een 2de week om bij ons te komen logeren en dan zijn Bas en ik inmiddels verhuisd naar een ander huis. Ik denk zelf dat het beter is dat we naar een ander huis gaan verhuizen. We zijn er nog niet uit naar welk huis we gaan dus ben ook zeer benieuwd. Bas die gaat in de zomervakantie terug naar Nederland voor vakantie. Ik blijf thuis want ik wil Maxwell niet naar een dierenasiel brengen.

Maxwell (de poes) is inmiddels gewend aan het huis, de geluiden en de warmte. Zij rent achter de leguanen aan en ze jaagt andere katten, die in de tuin of zomaar in huis komen lopen, weg! Dus dat zit wel goed. Nu komen we weer aan het einde van dit verslag!

Bastiaan en ik wensen jullie een heel goed uiteinde en dat 2016 een mooi jaar mag worden met nieuwe kansen voor iedereen! Happy New Year! :)

  • 01 Januari 2016 - 18:19

    Linda:

    Lieve Timo,

    Wat leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat.
    Zo leuk dat David je komt bezoeken, ik vond het ook erg leuk om hem te ontmoeten!!

    Marc en ik wensen jou en Bas een heel mooi 2016, vol geluk, gezondheid, liefde, vriendschap en avontuur!!
    Ben weer benieuwd naar je volgende reisverslagen!

    Veel liefs,
    Marc&Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1050
Totaal aantal bezoekers 5498

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: