Een nieuwe week is aangebroken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Een nieuwe week is aangebroken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week is aangebroken

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

14 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen allemaal,

Het is net 08.15 uur en wat heb ik al veel gedaan :) Huis geveegd, was in de wasmachine gedaan en inmiddels hangt het lekker buiten te drogen en straks nog de bedden verschonen en dweilen. We hebben inmiddels ook een andere huurauto. Dat is veel handiger om, bijvoorbeeld voor Bas, om daar mee naar zijn werk te gaan i..p. v te moeten hardlopen of op de mountainbike. Met de auto ben je toch iets sneller op de basis. We hebben een heerlijk rustig weekend gehad. Vrijdagavond hebben we de boodschappen gedaan bij de Albert Heijn. Ik moet nog steeds wennen aan de prijzen. Wilde ik een fles HUGO kopen 15 Antilliaanse guldens kostte de fles. Ik dacht;: Wat?? In Nederland kost zo'n fles tegen de 7 euro. Heel verstandig maar met pijn in mijn hart heb ik de fles maar laten staan. Ik was 141 Antilliaanse guldens kwijt aan mijn boodschappen. Hoeveel Bas moest betalen weet ik niet. We hebben apart van elkaar boodschappen gedaan. Hij eet toch anders dan ik. Hij let ontzettend goed op zijn voeding vanwege zijn sport en ik sport niet dus ik koop gewoon wat ik lekker vind. Eigenlijk moet ik het voorbeeld van Bas volgen. Hij is daar echt zo goed mee bezig diep respect voor hem. Maar ja, zo'n discipline heb ik (nog) niet en ik vraag me af of dat überhaupt wel zou komen. Binnenkort wordt er een pasje voor mij gemaakt zodat ik ook op de basis kan komen. Van te voren wordt er een foto van mij gemaakt. Dan kan ik ook gaan sporten maar dan wil ik wel iemand hebben die mij begeleidt. Want als ik het zelf moet doen dan houd ik dat twee weken vol en dan ga ik lopen kijken of er nog leuke mannen zijn haha dan ga ik socializen i.p.v sporten. Bij sportcentrum Iedema in Harderwijk, waar ik vijf jaar lang gesport heb en toen ik die vijf jaar vol had gemaakt en mijn cadeau ontvangen had, zeiden ze tegen mij dat ik gemakkelijk spieren ontwikkel. Even een aantal maanden goed je best doen en je zult zien dat je goed resultaat boekt. Ik vertelde dat aan Bas begon hij me uit te lachen!! Zoiets van ja hoor Timo; tjsss het zal wel!! Hahaha Maar goed. Mijn doel is niet zo te worden als Bas. Dat past niet bij me en daar moet ik teveel voor laten en dat wil ik niet. Gaat meer voor mij om de conditie en wat spierkracht. Ook om te kijken hoe ik wat steviger op mijn voeten kan staan vanwege mijn been. Vooral als ik moe ben sta ik niet altijd even goed en dan wankel ik iets. Als Bas mij een onverwachtse harde duw zou geven dan lig ik meteen op de grond. Ik weet nu 63kg en ben 1.78 lang.

We zijn zaterdagavond even bij Zanzibar geweest. Ik hoorde dat bekenden van mij daar ook zouden zijn. Kwamen we daar waren ze al weg. Ook nadeel was natuurlijk dat ik geen nummer had van hun en nog geen mobiel. Via facebook kwamen we erachter dat ze al weg waren. Beetje jammer. Wellicht de volgende keer. De muziek was lekker Caraïbisch dus onze heupen gingen weer lekker los. Ondanks dat we wat vroeger thuis waren dan vorige week zaterdagavond was het een hele gezellige avond.
Overdags was Bas in Willemstad. Hij ging naar de bioscoop en ik bleef thuis. Heb toen een heerlijke Hollandse maaltijd gekookt (aardappelen, broccoli, vlees, sla en als laatste een toetje). Ik ben erg van de desserts helaas word ik daar niet dikker van! :(

Zondagmorgen heb ik heerlijk in de zon gelegen met een boek. Goed ingesmeerd (ik heb factor 50) en bakken maar. Nou, ik kan jullie vertellen dat je zeker verkleuring ziet. Bas lag lekker op de bank studio sport te kijken. In de middag waren Bas en ik in Willemstad. We gingen naar de bioscoop! Het was een 4d film (de stoelen gingen bewegen als er wat gebeurde, of je voelde de wind in je gezicht of je voelde wat water gespetter. ) Heel stom ik weet gewoon de naam niet meer van de film! Dat soort dingen regelt Bas allemaal en ik vind dat wel prima en ik volg wel.

Komende week komen weer Harderwijkers op het eiland. Voor vakantie weliswaar. Erg leuk om de stadsgenoten (want ik voel me nog steeds op en top Harderwieker) te gaan zien. We kunnen wel een ontmoeting organiseren met alle Harderwijkers die hier zijn!! Voel ik me toch een beetje thuis!! :) Nu denk ik even terug aan mijn mooie stad op de Veluwe. Ik denk ineens aan dit liedje (tekst heb ik deels zelf verzonnen hoor) hihihihi.

"Aan de Harderwijkse grachten, heb ik heel mijn hart voor altijd verpand, Harderwijk vult mijn gedachten als de mooiste stad in ons land. Al die Harderwijkse mensen, al die lichtjes 's avonds laat op het plein niemand kan zich beter wensen, dan een Harderwijker te zijn"!

Leuk he!? :)

Ik wist in het begin niet zo goed waar ik het over moest hebben want zoveel hebben we niet gedaan maar uiteindelijk is het toch weer een heel verhaal geworden. Ik praat wel!! :) dat hoor ik zo vaak dat ik teveel praat. Dat hoor ik van familie, vrienden, kennissen, van de dates die ik gehad heb in de afgelopen jaren, exen en zelfs Bas vind dat ik veel praat. Haha. Ook in de auto op weg naar Zanzibar dan ben ik degene die praat. Hij luistert alleen maar of niet of hij doet net alsof hij luistert nee dat doet hij niet. Hij weet precies wat ik verteld heb als ik het terug vraag. Maar dat doe ik meer om te kijken of hij echt geluisterd heeft haha. Hij heeft zo goed voor mij gezorgd (nu nog steeds hoor) maar vooral in de tijd dat ik niet kon pinnen. Ik wil wat terug doen als dank voor zijn geduld en hulp! Ik heb al wat in mijn hoofd! Maar sssttt mondje dicht hoor!

Een nieuwe week is aangebroken er staan weer een aantal zaken op het programma. Volgende week maandag zal er weer een nieuwe update zijn van ons doen en laten hier op dit prachtige eiland! Wat leuk trouwens dat er nog zoveel mensen zijn die mijn verhaal überhaupt willen lezen haha en dat zonder foto's. Wij wensen jullie een goede week toe en tot snel!!

Groetjes, ook namens Bas,

Timo

  • 14 September 2015 - 22:16

    Evelien:

    Hi schatje,
    Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat tussen jullie!
    Terwijl jij lekker in het zonnetje zit, begint hier nu de herfst zijn intrede te doen!

    Dikke kus

  • 14 September 2015 - 22:26

    Kolster De Sterke:

    Hoi Hoi Evelien,

    Hier blijft het zonnig en warm. Meestal tussen de 33 en 34 graden! Nu al de herfst? Haha. Ik mis dat toch ook wel stiekem haha. Dat heeft ook wel wat hoor! Wij hebben het goed hier en doen leuke dingen het weekend is. Had ik jou nou mijn skype naam gegeven? Weet het niet meer; Timoot79 bij deze nog een keer!
    Groetjes aan Ferdinand, de jongens en Jana (Haar schilderij ligt nog tussen de kaarten op de glazentafel) :)

    X Timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: