Communicatie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Communicatie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Communicatie

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

18 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen allemaal,

Het gaat steeds beter met het inburgeren hier op het eiland. We voelen ons hier steeds meer thuis. Nu zijn we wel gewend aan de warmte. Op ons werk zitten we de hele dag in de airco dus dat is erg lekker. Ja, jullie lezen het goed! Sinds 12 oktober jl werk ik op basisschool Klein College in Willemstad in de wijk Salina. De school staat vlakbij de marinebasis en veel leerlingen hebben één of beide ouders die op Parera werken. Met de auto ben je er in 10 min. Lopend doe je er toch wat langer over. In de ochtend begeleid ik leerlingen die moeite hebben met lezen, rekenen, taal en spelling. Dat doe ik weliswaar op vrijwillige basis maar dan ben je wel in school en dan zien ze meteen hoe ik werk en hopelijk pakt dat goed uit! In de middag werk ik in het studiehuis voor huiswerkbegeleiding. Daar krijg ik wel betaald voor. Het is intensief, vijf ochtenden op school en vier middagen voor huiswerkbegeleiding. Om 07.15 uur tot 17.00 uur ben ik op school. Op de vrijdagmiddag ben ik vrij en uit school loop ik dan naar de basis want ik wil daar dan nog gaan zwemmen en de woensdagavond wil ik vrijhouden om te fitnessen in de sportzaal ook op de basis. Jullie zullen wel begrijpen dat ik best wel moe ben aan het eind van de week maar nu kan ik echt genieten van dat je weekend hebt.

We hebben in de afgelopen periode gemerkt hoe belangrijk communicatie is. Als je niet goed met elkaar communiceert dan kan dat de sfeer beïnvloeden, je relatie met elkaar beïnvloeden en je zit met jezelf in de knoop. Dan gaat het negatieve overheersen. Na een zeer goede communicatieve avond waar we konden zeggen wat we wilden, ons zegje konden doen tegelijk met respect naar de ander, heeft voor ons zeer goed gewerkt. Zo'n gesprek moest er gewoon komen anders was het fout gegaan! Als alles in goede balans is dan werkt dat veel beter en houd je het ook langer vol. Het is ook voor ons hard werken om voor de komende lange periode een mooie tijd van te maken! Als we nu doorgaan zoals we dat nu doen dan zal het een toptijd worden!
Zoals ik de vorige keer al zei: je bent twee verschillende individuen. En omdat daarvoor alles zo snel gegaan is heb je elkaar ook niet goed kunnen leren kennen en dat moet je dus nu gaan doen en ondervinden!
Na onze zeer waardevolle communicatieve avond zie we de toekomst positief in! :)

We zijn vrijdagavond uit geweest met vrienden van Bas, die hier op vakantie zijn. Het was erg gezellig. We gingen naar café De Tijd want daar werd Après-ski muziek gedraaid. Veel Nederlanders en ook een aantal collega's van mij en van Bas waren er ook. Daarna zijn we naar Emporio gegaan in de wijk Salina. Salsa muziek werd daar gedraaid dus ook lekker gedanst. Gisteren heb ik het huishouden gedaan (wassen gedraaid en opgehangen en straks was opvouwen, huis geveegd, gedweild, afwas gedaan, gestoft, de tuinplanten water gegeven) en ik heb alle spullen opgeruimd die in de dozen zaten. Bas was met andere vrienden weg. Dat vind ik wel belangrijk dat je ook je eigen ding kan doen! Vandaag op deze zondagmorgen slapen we lekker uit! Wat de dag ons gaat brengen weet ik niet. We laten ons verrassen!

Bas heeft een auto gekocht maar helaas staat die nu al weer bij de garage. Dus morgenochtend gaat Bas al hardlopend naar de basis en ik neem de bus. Inmiddels neem ik vaker de bus en dat gaat prima. Als je de grote bus neemt betaal je maar 1 gulden 70 en als je één van de kleinere busjes neemt betaal je 3 gulden 50. Echt geen geld. Op het programma voor volgende week staan natuurlijk de gebruikelijke zaken; werken en sporten. Bas vroeg aan mij of ik een keer met hem mee wilde gaan om mee te gaan doen met bootcamp. Dat sla ik nog even over haha. Zelf ben ik niet sportief en ik vind het al een hele prestatie voor mijzelf dat ik al ga fitnessen en zwemmen. Ik dwing mijzelf omdat ook vol te houden want je wilt je V-tje terug krijgen of niet! Maar bootcamp is toch wel iets te veel van het goede. Wie weet later maar nu nog niet. Doordeweeks geeft Bas zelf bootcamp les en op zaterdagochtend neemt hij daar zelf deel aan.

Ik zal nog wat foto's erop zetten. Deze foto's zijn in de afgelopen periode gemaakt. Ik heb ze ook op mijn facebook staan dus dan zal het voor de meesten van jullie wel bekend zijn. Ze zijn gemaakt van o.a Bas zijn kantoor op de basis, met één van zijn vrienden, onze huistuin leguaan, van mijzelf, de nu heerlijk gekoelde fles HUGO die ontzettend duur is hier op Curaçao, samen met oud collega Aaron van Van der Valkhotel Harderwijk , in het zwembad bij Parera en Maxwell ondeugend al ze is liggend op het aanrecht! Deed ze thuis in Harderwijk trouwens ook wel haha. Het is een schatje!

Namens Bas wens ik jullie nog een hele fijne zondag verder!

Groetjes en veel liefs,

Tiem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5494

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: