Een nieuwe maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Een nieuwe maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Een nieuwe maand

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

08 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemiddag allemaal,

We zitten inmiddels in de maand november! Wat gaat de tijd hard! In Nederland is het heerlijk herfst, vroeg donker, kaarsjes aan, regen, wind, herfststormen, heerlijke wandelingen door de bossen met haar prachtige herfstkleuren. Ik mis dat best wel hoor. Hier op Curaçao is het behalve herfst! Zal straks wat worden rond de kerstperiode. In Nederland werk je er al langzaam naar toe. Ik heb nog het idee dat het nog zomer is! Ik heb totaal geen gevoel van behagelijkheid wat je hebt als het kouder wordt, de kachel aan doet, kop thee bij een film. Aan de andere kant heb je hier weer dingen wat je in Nederland niet hebt! Het heeft zo zijn voor en zijn tegens. Daarnaast mis ik mijn vrienden. Ik mis het contact. Ik kan niet even op de fiets stappen en naar ze toe gaan. Of even in de stad een terrasje pakken. Dat zijn dingen die ik wel jammer vindt. Daarentegen ontmoet ik nu ook veel nieuwe mensen en dat maakt het ook erg leuk.

Niet alleen via het werk ontmoet je mensen maar ook tijdens het uitgaan en sporten! Zo word je wereld beetje bij beetje groter. Hoewel de anonimiteit hier op dit eiland wel kan vergeten. In Harderwijk wist iedereen wel wat over elkaar te vertellen maar hier kunnen ze er ook wat van. En overal kom je ze tegen. Wat dat betreft is er geen verschil tussen Harderwijk en Curaçao. In de afgelopen weken hebben we verschillende dingen ondernomen. We zijn naar het concert geweest van Guus Meeuwis samen met een collega bootcamper en collega marinier van Bas, zijn vriendin en vrienden van zijn vriendin. Was erg leuk! Ik zal nog een collega en heb daar ook nog even mee gepraat.

Het is nu zo gezellig in huis. De sfeer is gemoedelijk. Nu is het voor beiden leuk! We werken beiden fulltime en sporten ook daarnaast. Bas geeft ook nog bootcamples en ik sport op de marinebasis met een PT-er van het korps mariniers en ik zwem. Vanaf volgende week ga ik eens een les bijwonen van bootcamp aangezien er ook een aantal collega's van school daaraan meedoen. Op maandagavond wil ik gaan tennissen op de basis. U/je merkt al dat mijn dagen vrij vol zitten en dat ik blij ben als het weekend is. Ook dan is het de vraag of we uitgaan of niet. In Harderwijk was ik erg van de planning. Met grote moeite moet ik dat nu loslaten. Dat werkt hier totaal niet. Ik moet daar heel erg aan wennen. Komt het niet? Ach, morgen weer een dag. Wat gaan we doen vandaag? Uit of niks? ach, dat zien we dan wel weer! Ik denk dan: "Wat??" Ik wil graag maandag weten wat ik zaterdag ga doen. Dat kan ik er naar toe leven. Voor pret.

Gisteravond waren we bij Cafe del Mar. Daar was een leuk feestje. We stonden boven op een fort en hadden een prachtig uitzicht richting de stad, de brug en het water. Heerlijke loungemuziek werd er gedraaid. Daarna gingen Bas en ik naar Club Air. Een vriend van hem had VIP plaatsen geregeld. We hoefden daar niet voor te betalen en dronken heerlijke drankjes. Muziek was goed en ook daar kom je militairen tegen. Goede sfeer en we kwamen pas half 5 in de ochtend thuis! Bas is nu naar Mambo beach om voetbal te kijken de klassieker Feyenoord-Ajax en ik heb 3 wassen gedraaid van Bas en mij. Het hangt nu lekker te drogen!

Laatst hoorde ik iemand zeggen of we nog een vakantiegevoel hebben. Jullie denken toch niet dat wij vakantie aan het vieren zijn? We zijn hier om te werken. We werken beiden fulltime vijf dagen in de week. Dat zien de mensen weliswaar niet want ze zien alleen de foto's van het uitgaan in de weekenden. Ik maak lange dagen van 07.15 tot 17.00 uur. Bij ons is er echt niks vakanties aan. Hard werken en dan vind ik dat je dan heerlijk weekend mag gaan vieren. En ja, dan zien jullie foto's van mij, van ons tijdens het uitgaan en dan lijkt het net of we op vakantie zijn of vakantie aan het vieren zijn! Maar in Harderwijk ging ik toch ook gewoon uit en werden daar foto's van gemaakt? We doen in principe hetzelfde als in Nederland maar omdat we nu op een tropisch eiland zitten denkt men al snel dat we vakantie aan het vieren zijn. Ik vind dat wel heel bijzonder om eerlijk te zeggen. Ik verdedig me al weer terwijl dat niet hoeft maar toch knaagt het aan me als ik zulke berichten te horen krijg.

In het begin was het wennen en wat het niet altijd even makkelijk en leuk. Dat geef ik nu ook wel eerlijk toe. Na het beruchte gesprek tussen ons doen we allebei ons best. Natuurlijk houd je meningsverschillen maar als je respect naar elkaar toont en de ander in zijn waarde laat dan kun je een heel goed leven leiden, zelfs met onze meningsverschillen. Bas en ik hebben het goed hier in huis en daar zijn we dankbaar voor!

Morgen begint de nieuwe week en ook die is weer volgepland! (o ja, moet dat afleren het voor plannen) haha. Of ik het ooit zal leren? De toekomst zal dat uitwijzen! Heb een fijne zondag allemaal! '

Veel liefs en de groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5497

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: