Ja, we zijn er weer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Ja, we zijn er weer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Ja, we zijn er weer!!

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

29 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een update geplaatst heb. In de afgelopen tijd hebben we veel meegemaakt. Je gaat nu merken dat je elkaar beter leert kennen nu we samen wonen. Je komt tot de ontdekking dat ook in onze situatie geven en nemen is, van elkaar leren en geduld hebben. In eerste instantie is het allemaal prima maar dan kom je op een punt dat je denkt van: O, zit hij zo in elkaar. Dat had ik niet verwacht. En dat heeft de ander ook met jou. Je bent tenslotte toch twee verschillende persoonlijkheden die het 1,5 jaar lang met elkaar moeten uithouden. De kunst is dan wel om het positieve ervan in te zien en niet bij de pakken neer gaat zitten en gewoon het beste ervan gaat maken. Daarentegen heb ik totaal geen spijt van het feit dat ik gekozen heb om met Bas hiernaar toe te gaan. Wij zijn mentaal erg sterk en we zullen er een mooie tijd van maken met alle ups en downs. Zo leer je elkaar wel kennen en dan kun je (als het goed is) rekening houden met de ander zodat je een prettige sfeer creëert. Ook al ben ik soms woedend, verdrietig of boos ik zal hem nooit publiekelijk laten vallen! Ik heb er nu eenmaal voor gekozen om met hem mee te gaan. Dus met andere woorden; ik heb A gezegd dan ook B. Daarnaast doen we ook hele leuke dingen bijvoorbeeld gezamenlijk naar een tv programma kijken waar we beiden smakelijk om moeten lachen of dat er iets grappigs gebeurd en dat we dan elkaar aankijken en beginnen te lachen. Dat soort momenten vind ik zeer waardevol en daar houd ik me ook aan vast. Dat zijn echt van die kleine onschatbare momenten die je moet koesteren. Daarnaast hebben we ook allebei onze eigen dingen wat ook goed is. Als die 2 dingen goed in balans zijn dan zullen we nog een toptijd hier op Curaçao krijgen! We moeten ons best blijven doen en er hard aan werken!

Inmiddels kan ik jullie ook vertellen dat ik een baantje heb! Op een basisschool in de wijk Salina vlakbij de marinebasis. Het is voor huiswerkbegeleiding van 14.00 - 17.00 uur. In de ochtend ben ik op school met het begeleiden van leerlingen met lezen. Dat is weliswaar vrijwillig maar dan ben je wel in school. Ik heb daar ja opgezegd en ik begin na de Curaçaose herfstvakantie op 12 oktober met deze baan.
Ik heb er ontzettend veel zin in! Het is erg moeilijk om hier een baan te vinden. In de horeca is er volop werk maar met mijn been kan dat niet. Ik kan het wel maar dan zit ik na een maand in het vliegtuig naar huis en dat wil ik niet en Bas al helemaal niet. Dus ik ben daarom erg blij dat ik dit nu heb ook al is het maar voor een aantal uurtjes en vrijwillig in de ochtend maar beter iets dan niets. Van maandag tot donderdag is er huiswerkbegeleiding en ik werk dan ook vrijdagochtend voor het lezen met leerlingen en dan in de middag wanneer de school dicht gaat loop ik naar de marinebasis om te gaan sporten/zwemmen. Nu ik een pasje van de basis heb kan ik daar gewoon binnen komen. Helaas zijn mijn sportschoenen nog niet gearriveerd want die zitten nog in de dozen bij de grotere spullen die verscheept worden. Dus tot die tijd houd ik het bij het zwemmen.

Sinds afgelopen maandag, gisteren dus, wonen we hier 4 weken. Ik heb al leuke mensen ontmoet waaronder ook militairen en daar spreek ik nu ook wat vaker mee af. Wat ook leuk is dat ik afgelopen zaterdagavond afgesproken had met een oud collega van Van der Valk Harderwijk die hier sinds vrijdag is komen wonen om te gaan werken bij Zanzibar, Daarnaast waren er ook andere Harderwijkers op het eiland dus die heb ik ook die avond gesproken. Leuk zo'n ontmoeting met je (oude) stadsgenoten. Ik voelde me meteen thuis hahaha. Ook heb ik geskyped met vrienden dat vond ik erg leuk. Ik mis hun enorm maar heb me ingehouden er zijn geen tranen gerold haha.

Alle andere dagen vul ik met het huishouden in. Zolang ik nog niet werk (maar wel bijna) maak ik het huis schoon, maak de bedden van Bas en mijzelf op, verschoon ze, doe de afwas, wassen draaien enz.

Ik zal straks nog wat foto's erop zetten zoals ik beloofd heb omdat te gaan doen!

Bij jullie is de herfst al begonnen en bij ons blijft het nog 33 graden met een gevoelstemperatuur van 40. Geloof het of niet maar ik mis de herfst. De gekleurde herfstbladeren als je door de bossen loopt. De echte herfstsfeer heb je hier totaal niet. Laat staan een winters sfeertje.
Maar alles heeft zo zijn voor en tegens. Het is nu 10.06 uur tijd om te gaan douchen en de bedden te verschonen, beddengoed te wassen en op te hangen en als het naar een paar uur weer droog is kan ik weer de bedden opmaken zodat we 's avonds weer in een schoon en opgemaakt bed liggen.

Bij jullie is het nu 16.07 uur ik wens jullie een fijne avond en tot horens!

Veel liefs en de groetjes ook namens Bas,

Timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5490

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: