Vliegreis naar Curaçao 31 augustus 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Vliegreis naar Curaçao 31 augustus 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Vliegreis naar Curaçao 31 augustus 2015

Door: KolsterdeSterke

Blijf op de hoogte en volg Kolster

01 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Zo, ons eerste reisverslag van vandaag als inwoners van Curaçao, een land binnen het koninkrijk!
Op zich is de reis prima verlopen maar we hebben zeker ook heel veel tegenslagen gehad en konden wij op het nippertje het vliegtuig halen anders hadden we hem gemist. Bas heeft een topconditie dus die rende wel. Maar ik...hijg, hijg, hijg, niet. Ik kon hem niet bijhouden. Ik zag hem in de verte steeds kleiner worden. Yes, ik heb het gehaald maar waar staat het vliegtuig nou en waar is Bas? Stond ik bij Gate 9 i.p.v. bij Gate 6 :( . Met andere woorden kon ik weer gaan rennen met mijn handtas ;p . (lees handbagage). Maar wat een stress zo op het laatste moment. Het begon al meteen verkeerd bij mij thuis. Ik had alles al ingepakt en zette het ook buiten. Nooit aan mijn telefoon gedacht, trek ik de deur dicht, haal de voordeursleutel en schuursleutel eraf en gooi ze in de brievenbus. Ik heb een hele aardige buurman die mij wel weg wilde brengen met al mijn koffers en tassen :p . Met dat ik naar de auto liep dacht ik aan mijn telefoon maar helaas ik kon er zelf ook niet meer in. Balen, balen en nog eens balen. Kakkerdekak zei ik steeds in mezelf. (Eigenlijk zei ik wat anders maar dat houd ik liever voor me hihihi) Oké dacht ik. Nu geen tijd voor paniek. De auto instappen anders zou ik nog de trein missen want in de trein zat mijn vriendin Kim om mij gezelschap te houden in de trein en het helpen dragen van alles en nog wat. Gelukkig kon Kim een bericht sturen naar Bas en we hadden een plek afgesproken waar we elkaar zouden gaan meeten.

De volgende tegenslag was bij het inchecken. De tas van Bas was een aantal kg's te zwaar en moet €100 bij betalen. Belachelijk. Toen bleek dat Defensie de poes niet had betaald konden we die ook meteen gaan betalen €200! Toen kwam de aardige mevrouw van de KLM met de mededeling dat de kennel waar Maxwell in zat niet goed was. Ik moest een andere kennel gaan kopen. Duur dat die krengen zijn. Ik had dat geld niet. En het is heel gênant maar de moeder van Bas, die hem wegbracht, heeft het voorgeschoten. De moeder van Bas is een schat van een mens en we hebben heerlijk lopen keuvelen onderweg richting incheck balie. Toen was de kennel goedgekeurd konden we bijna vertrekken zat er geen kussen in de kennel en ook geen waterbakjes. Gelukkig had ik deze spullen in de andere kennel gestopt. Maxwell heeft zich uitstekend gedragen in de trein. Gaf geen kick. Alleen een beetje jammer was wel dat ze opeens ging staan en ineens voelde ik iets warms op mijn schoot. Poezenvocht en het droop zo langs mijn vingers op mijn broek. Ik heb de hele weg in de trein en in het vliegtuig gestonken naar Poezenvocht. Echt verschrikkelijk. De vrouw naast me zat af en toe te kijken naar haar kleine hondje of die niet naar pis rook. Nee, dat was ik.

Eenmaal in het vliegtuig dacht ik steeds hoe het nou met Maxwell zou gaan in het ruim. Hopen dat ze een beetje kan slapen. Vlogen we boven Ierland of net boven de oceaan kwam er een crew member van de KLM naar ons toe. Het ging over de poes. Omdat we al laat waren met inchecken en ook om haar in te checken kon ze niet meer mee in het ruim en is op Schiphol achtergebleven. Ik begon zo wat te huilen. Nee, mijn Max! Wat zielig en ik kreeg meteen een schuldgevoel omdat ik haar persé mee wilde hebben. Ze werd goed verzorgd door het personeel van de Animal hotel maar ja. Ik dacht; niet huilen Timo. Dat is niet zo stoer als er een beer van een vent naast je zit. Als het goed is komt ze vanmiddag lokale tijd aan hier op het vliegveld! Arm beest.

Bij aankomst werden we wel opgewacht door personeel van KLM en dat ze het verschrikkelijk vonden wat er gebeurt was. Prima kan gebeuren!

We werden opgehaald door collega's van Bas. Konden we in het donker het huis niet vinden. Echt goede verlichting is er niet en je ziet de straatnaam bordjes ook niet goed. Maar we hebben het gehaald. Huis ziet er mooi en groot uit. Dus als je het leuk vindt kom logeren! Bas is vanmorgen al vroeg naar de basis gegaan en ik ben thuis gebleven. Foto's zijn er nog niet omdat ik mijn telefoon niet heb maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt!

Groetjes, ook namens Bas vanuit een warm Curaçao (Nu gemiddeld 33 graden en 's nachts 27 graden! :p )

Timo

  • 01 September 2015 - 22:18

    Christa:

    Haha wat een leuk verslag heb je geschreven.hoop dat max ondertussen bij je is.

  • 02 September 2015 - 00:46

    Kolster De Sterke:

    Gelukkig is Max bij ons! Ze is erg in shock en schrikt van harde geluiden. Maar sneller dan ik dacht kwam ze onder het bed vandaan en gingen we samen knuffelen met als uiteindelijke resultaat liggen op bed. Ik fluisterde allerlei lieve woordjes en ondertussen aaide ik haar over d'r vacht. Daar werd ze rustig van. Ook haar ademhaling werd daar rustiger van omdat ze mijn stem en geur herkende! Ze zal nu moeten bijkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 5492

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: