Verslag over woensdag 2 september 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu Verslag over woensdag 2 september 2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kolster Sterke - WaarBenJij.nu

Verslag over woensdag 2 september 2015

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Kolster

03 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen allemaal, er is weer een nieuwe dag. Het is alweer donderdag 3 september. De tijd gaat snel of niet (vooral als je nog geen baan hebt zoals ik) Beetje frustrerend is dat wel en schuldgevoel komt steeds verder naar boven. Vanaf het moment op Schiphol tot nu en waarschijnlijk ook wel voor de hele periode dat we hier zitten, moet ik denken aan het programma van Net 5 Grenzeloos verliefd. In ons geval is daar geen sprake van maar bepaalde ingrediënten waar de dames en heren tegenaan lopen wanneer zij emigreren naar het land van hun geliefde geldt ook voor mij! Wanneer je op Curaçao wilt gaan werken moet jij je geboorteakte en een verklaring van goed gedrag inleveren. Dat wist ik dus niet met als gevolg dat die 2 documenten nog geregeld moeten worden vanuit Nederland. Wat het lastig maakt is dat ik geadopteerd ben en in Indonesië in Soerabaja geboren ben. Ik was 3 maanden toen ik in Nederland (Harderwijk) kwam. Geen idee of Harderwijk ook mijn geboorteakte heeft. Dan zou je bijna een baan hebben kun je niet aan het werk omdat je niet ingeschreven staat. Dat is zuur. Volgende probleem is dat ik niet kan pinnen met mijn bankpas omdat ik niet wist dat je bankpas op werelddekking moest zetten. Heb je geld op de bank kan je er niet bij!! Ik kan dat niet zomaar veranderen op internet want heb hier niet mijn digid bij me. Dus weer mensen opdracht gegeven omdat voor mij te fiksen. Volgende probleem is nieuwe woning regelen voor in maart 2017 als we weer terugkomen. Uwoon, de woningstichting in Harderwijk, heeft sinds 1 juli jl een nieuw systeem. In plaats van een puntensysteem hebben ze nu een inschrijfsysteem. Ik sta sinds 1 augustus 2003 ingeschreven. De gehele periode tot aan 30 augustus 2015 geldt voor mij als inschrijfperiode. Ik zit nu in een overgangsregeling. Dat betekent, wanneer ik weer terugkom, dat ik meteen een huis heb. Uiteraard neem ik in november 2016 contact op met de woningstichting want als je dat in maart doet dan heb je natuurlijk niet meteen een huis. Maar toen ik dat wilde regelen via internet lukte me dat steeds niet. Dit was eigenlijk een soort druppel die de emmer deed overlopen. Ik was woest!! Omdat ik alleen was kon ik heerlijk tekeer gaan wat ik normaal gesproken ook altijd doe als ik alleen ben. Schelden, tieren, vloeken alles komt er dan uit. Ik weet het; mijn moeder heeft me niet zo opgevoed maar ja het ontlaad wel.

Toen ik in de middag Bas aan de telefoon had kon ik heerlijk ff mijn frustraties kwijt en hij luisterde alleen maar. Hij bleef heel rustig alsof hij wilde zeggen; Timo, het komt wel goed. Maak je maar geen zorgen!
Toen hij thuis kwam heeft hij mij meegenomen en gingen we met de auto een rondje om het eiland maken. Wat een heerlijke afleiding. We hebben een deel van het eiland gezien vooral de omgeving van Willemstad. Erg mooi en precies zoals op foto's op internet of in bladen. We zijn even uitgestapt en liepen door een soort winkelpromenade. Een zeer grote cruiseschip lag aan de kade. Mega groot en erg mooi. Deed me een beetje denken aan de Titanic.

We zijn daarna nog verder gereden om vervolgens bij leuke strandtenten uit te stappen! Ik kon wel een moord plegen om heerlijk in 1 van de zwembaden een duik te nemen! Op de terugweg nog even langs Albert Heijn. We dachten ff snel te zijn maar helaas. Snelheid en tempo kennen ze hier niet. Toen we thuis kwamen hebben we gegeten. Daarna een rustige avond gehad. Max komt langzaam los. Als ik alleen thuis ben durft ze wel langer in de huiskamer te zijn maar zodra ze gebonk of herrie hoort van auto's, vrachtwagens of brommers dan wordt ze heel angstig en gaat dan weer onder het bed liggen. Ze heeft gewoon een trauma opgelopen in dat vliegtuig! Als Bas thuis is dan komt ze helemaal niet meer onder het bed vandaan. Gisteravond lag Bas op de bank en Max die liep heel langzaam en een beetje schichtig naar de huiskamer. Ze zag Bas en Bas kwam overeind om haar te roepen en weg was ze hahaha. Ze schrikt ook van zijn stem denk ik vooral als Bas niet goed uitkijkt en ergens tegenaan stoot. Dat gaat natuurlijk niet zachtjes aan toe hahahaha en ook de woorden die hij dan uitkraamt daar wordt ze bang van hahahaha.

Vandaag ben ik begonnen om de keuken schoon te maken, heb de afwas gedaan, overal een stofdoek overheen gehaald, de wc's en badkamers gedaan en de slaapkamers. De planten water gegeven en de bedden opgemaakt. Morgen nog 1 dag en dan is het weer weekend. Kan me dat nog niet eens goed voorstellen omdat ik nog moet wennen aan het tijdsverschil en de dagen. Mijn telefoon wordt vandaag aangetekend opgestuurd dus ik hoop dat ik hem snel krijg zodat ik foto's kan maken. Vaak duurt het nog wel 5 a 6 werkdagen voor dat ik hem heb.

Komend weekend gaan we het 2de deel van de eilandtour doen. Dan gaat Bas mij de mooie stranden van Curaçao laten zien! We will keep in touch! :) Liefs, Tiem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kolster

Wij gaan voor 1,5 jaar lang een mooi avontuur aan op het prachtige eiland Curaçao. Volg ons en lees de leuke verhalen en bekijk de foto's die we zullen maken!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 13 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: